Συνεχίζονται οι διαδικασίες αποψίλωσης και κοπής δέντρων

by -6 views


Συνεχίζονται οι διαδικασίες αποψίλωσης και κοπής των δέντρων της πλατείας Κολωνακίου ενώ οι εξαγγελίες περί μεταφύτευσης μοιάζουν ήδη με “όνειρο θερινής νυκτός”.

Υπενθυμίζεται πως όλα τα εργοτάξια του μετρό έχουν χωροθετηθεί σε άλση, πλατείες και πράσινες νησίδες στερώντας από την πόλη 2.500 μεγάλα δέντρα / 72.900τμ πρασίνου, τουλάχιστον, για τα επόμενα 20-30 χρόνια.

Πρόσφατα μελέτη του Ερευνητικού Ινστιτούτου Παγκόσμιας Υγείας της Βαρκελώνης (ISGlobal), κατέταξε την Αθήνα στη κορυφή της λίστας, 1η μεταξύ των 31 ευρωπαϊκών πρωτευουσών με υψηλότερη θνησιμότητα λόγω έλλειψης πρασίνου.

Η Αθήνα είναι 10η ανάμεσα σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις με υψηλότερη θνησιμότητα λόγω έλλειψης πρασίνου και 18η λόγω ανισοκατανομής αυτού στην πόλη καθώς το πράσινο από περιοχή σε περιοχή διαφέρει σημαντικά.

Απαντήσεις της Αττικό Μετρό για τα δένδρα που θα κοπούν δόθηκαν στη Lifo.

Σχόλια και σημαντικά σημεία.

1) Τα δέντρα που θα κοπούν η εταιρεία τα υπολογίζει σε 1200, στην πραγματικότητα είναι γύρω στις 2500. Δεν αναφέρεται κάτι για μεταφύτευση. Δεν έχει μετρηθεί καν ο αριθμός τους ακόμα, συνεπώς ο σχεδιασμός των έργων έγινε χωρίς να υπολογιστεί η παράμετρος της μείωσης του πρασίνου.

2) Τα περισσότερα δέντρα κόβονται ουσιαστικά λόγω του κόστους, το έργο μπορεί να γίνει χωρίς να κοπούν τόσα δέντρα αλλά επιλέγεται η οικονομική λύση. (Παρόλα αυτά βέβαια κάποιοι σταθμοί έχουν επιφανειακές αναπλάσεις 1300τμ και άλλοι 10.000+τμ κάτι που σημαίνει πως οι σταθμοί γίνονται αφορμή για κοστοβόρες αναπλάσεις αλλά το κόστος για το σώσιμο των δένδρων δεν θεωρείται αξιόλογη επένδυση.)

3) Η αντικατάσταση των δένδρων προβλέπεται να γίνει αριθμητικά 1-1 και όχι σύμφωνα με περιβαλλοντικά κριτήρια, αυτό σημαίνει πως ένα μεγάλο δένδρο 50 ετών θα αντικατασταθεί από ένα δενδρύλλιο μερικών ετών και η εταιρεία θα είναι τυπικά καλυμμένη.

4) Οι περιοχές των σταθμών θα μείνουν δίχως ίχνος πρασίνου για 8-10 χρόνια, όσο διαρκούν οι εργασίες.

5) Γα την αντικατάσταση των δένδρων σημαντικό λόγο έχουν και οι δήμοι στο πόσο θα πιέσουν για περισσότερο πράσινο.

Συνεπώς τα σχέδια που έχουν δωθεί στη δημοσιότητα δεν έγιναν εξαρχής με βάση τον παράγοντα του πρασίνου, ακόμα και εάν η Αθήνα είναι γνωστό πως έχει έλλειμμα πρασίνου και θα δέχεται ήδη τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.

Είναι ντροπή μετά από ένα τέτοιο εφιαλτικά ασφυκτικό καλοκαίρι στην Αθήνα με τη Θερμοκρασία να σκαρφαλώνει στους 47ºC και τον ουρανό κόκκινο από τις πυρκαγιές σχεδόν καθημερινά να σκεφτεί κανείς πως δίνονται τέτοιες απαντήσεις στο θέμα, ειδικά όταν ο δήμος Αθηναίων έχει ορίσει και θέση υπευθύνου αντιμετώπισης αστικής υπερθέρμανσης (κ. Ελένη Μυριβήλη).

Ακολουθεί το απόσπασμα του άρθρου

Το κόψιμο των δέντρων είναι κάτι που δεν προβλέπεται να αποφευχθεί, γιατί διαφορετικά το κόστος των εργασιών θα είναι πολύ μεγαλύτερο.

Ο κ. Νίκος Ταχιάος, πρόεδρος της Αττικό Μετρό, εξηγεί: «Για να ολοκληρωθεί το έργο, θα πρέπει να δημιουργηθούν εργοτάξια. Σε όλους τους σταθμούς θα κατασκευαστούν εργοτάξια, χώροι οι οποίοι θα καταληφθούν από μηχανήματα, σιλό, γερανούς, κι αυτό απαιτεί προφανώς να είναι ανοιχτό το πεδίο, δηλαδή θα γίνει κοπή δέντρων. Σε όλη τη φάση της κατασκευής αυτό το πράσινο δεν μπορεί να αποκατασταθεί, θα παραμείνουν κομμένα τα δέντρα αυτά όλο αυτό το διάστημα. Αυτό το πράσινο προβλέπεται ότι θα επανατοποθετηθεί, αλλά για ένα διάστημα οκτώ ετών και πιθανότατα και παραπάνω αυτά τα δέντρα θα λείπουν απ’ την Αθήνα.

Ο ανάδοχος της εργολαβίας τώρα τα μετράει, δεν ξέρουμε πόσα θα είναι ακριβώς. Σε όλα τα εργοτάξια θα κοπούν δέντρα, όπου θα γίνει σταθμός, τα οποία θα αποκατασταθούν ολικώς μετά την ολοκλήρωση του έργου. Αν σε δέκα χρόνια οι δήμοι απαιτήσουν κάτι παραπάνω, η διοίκηση της Αττικό Μετρό θα το αντιμετωπίσει.

Το είδος του δέντρου και η αποκατάσταση γίνεται σε συνεργασία με τους δήμους, είναι δική τους υπόθεση, αλλά αυτό θα ξεκινήσει να μπαίνει σε καλούπι μετά από οκτώ-δέκα χρόνια. Αυτήν τη στιγμή δεν έχουμε μελέτες εφαρμογής, έχουμε προμελέτες, προκαταρκτικές κιόλας.

Η φράση «Το κόψιμο των δέντρων είναι κάτι που δεν προβλέπεται να αποφευχθεί, γιατί διαφορετικά το κόστος των εργασιών θα είναι πολύ μεγαλύτερο.» αποδίδεται στον δημοσιογράφο και διευθυντή της LIFO “M. Hulot” και αποτελεί συμπέρασμά του μετά από τη συζήτηση που είχε με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό.

Source link

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *