Οικονομία

Πιο «πικρά» φέτος τα σοκολατένια αυγά λόγω του «ράλι» στο κακάο

Το «ράλι» στη διεθνή τιμή του κακάο, η οποία τον Δεκέμβριο του 2024 έφτασε σε ιστορικό υψηλό, είχε ως αποτέλεσμα την άνοδο στην τιμή της σοκολάτας, κατά συνέπεια και των σοκολατένιων αυγών που πωλούνται το φετινό Πάσχα.

Αν και από τις αρχές του 2025 παρατηρείται μία αποκλιμάκωση – από τα 12.906 δολάρια ανά τόνο τον Δεκέμβριο, στα 8.136 δολάρια ανά τόνο σήμερα, σύμφωνα με το Τrading Economics – η μείωση αυτή δεν έχει ακόμη αποτυπωθεί στις τιμές που προμηθεύονται οι επαγγελματίες το προϊόν.

Αυτό επισημαίνει μιλώντας στο CNN Greece, o κ. Iωάννης Γλύκος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ζαχαροπλαστών Ελλάδος, εξηγώντας γιατί οι τιμές στα σοκολατένια αυγά που πωλούνται στα ζαχαροπλαστεία της χώρας είναι ακριβότερες «κατά 30-40% σε σχέση με το περσινό Πάσχα».

Οι καταναλωτές ανά ζαχαροπλαστείο, ανάλογα με την ποιότητα της σοκολάτας αλλά και τη διακόσμηση και το σχέδιο, βρίσκουν τα σοκολατένια αυγά σε μεγάλο εύρος τιμών. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και στα σούπερ μάρκετ, στα οποία τα σοκολατένια αυγά έχουν ενταχθεί στο «Καλάθι του Πάσχα» που τέθηκε σε ισχύ την τρέχουσα εβδομάδα. Με βάση τις πρώτες λίστες από τις μεγάλες αλυσίδες που αναρτήθηκαν στο e-katanalotis, τα σοκολατένια αυγά που περιλαμβάνονται στο πασχαλινό «Καλάθι» ξεκινούν από 6,9 ευρώ (43,13 ευρώ το κιλό) και φτάνουν μέχρι και 11,99 ευρώ (79,93 ευρώ το κιλό). Σε χαμηλότερες των 6,9 ευρώ τιμές, βρίσκουν οι καταναλωτές πασχαλινά αυγά με «απομίμηση σοκολάτας».

Οι αυξήσεις στην τιμή της σοκολάτας αποτυπώνονται και στα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana για τα σούπερ μάρκετ, που αφορούν στην περίοδο, από τις αρχές του 2025 έως και τις 16 Μαρτίου. Σύμφωνα με όσα επισήμανε ο κ. Παναγιώτης Μπορέτος, αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Circana Hellas, στο πρόσφατο 15ο Food Retail Conference, στη σοκολάτα καταγράφεται αύξηση που φτάνει το 24,4%.

Άνοδο τιμών γενικότερα στα προϊόντα που σχετίζονται με τη σοκολάτα δείχνουν και τα στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ για τον Μάρτιο του 2025. Σε ετήσια βάση, οι τιμές σε «Ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά» αυξήθηκαν κατά 6%, ενώ στην κατηγορία «Άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής» κατά 5,7%.

Related Articles

Back to top button