Τι λένε οι CEOs για τους δασμούς, τις καταναλωτικές δαπάνες και την οικονομία

Οι προοπτικές για τις καταναλωτικές δαπάνες συνεχίζουν να γίνονται πιο θολές στις ΗΠΑ, με το καταναλωτικό κλίμα να διολισθαίνει την προηγούμενη εβδομάδα στη δεύτερη χαμηλότερη ένδειξη που έχει καταγραφεί ποτέ, ενώ τα πρόσφατα στοιχεία για τις πιστωτικές κάρτες έδειξαν ότι πολλοί Αμερικανοί αρχίζουν να κάνουν περικοπές.
Η Walmart, η Microsoft και η Subaru είναι μερικές μόνο από τις εταιρείες που έχουν προειδοποιήσει για αυξήσεις τιμών που σχετίζονται με τους δασμούς, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει τους ευαίσθητους στις τιμές αγοραστές να υποχωρήσουν ακόμη περισσότερο.
Ωστόσο, υπάρχουν πολλές εταιρείες και τομείς που εξακολουθούν να βλέπουν ισχυρή ζήτηση, ιδίως μετά την ανάκαμψη της ευρύτερης αγοράς μετά την παύση των δασμών του Τραμπ, η οποία πρόσφατα επεκτάθηκε στους πιο απότομους φόρους εισαγωγής στην Κίνα, σύμφωνα με ανάλυση του CNBC.
«Ο καταναλωτής επιστρέφει δυναμικά», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος των αεροπορικών εταιρειών Barry Biffle της Frontier Group στην εκπομπή «Money Movers» την Τρίτη.
Στη Σύνοδο Κορυφής του CNBC CEO Council στην Αριζόνα τη Δευτέρα και την Τρίτη, πολλοί CEOs με στενή ανάγνωση των βασικών τομέων καταναλωτικών δαπανών – κατασκευή κατοικιών, αγορά αυτοκινήτων, διαφήμιση και ταξίδια – μοιράστηκαν τις τελευταίες απόψεις τους για την κατάσταση της οικονομίας.
Στροφή προς τα «οικονομικά» αντικείμενα
Ο διευθύνων σύμβουλος του Pinterest, Bill Ready, δήλωσε ότι έχει αρχίσει να βλέπει «κάποιες αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών».
Οι αναζητήσεις για «αντικείμενα που σχετίζονται με τον προϋπολογισμό» σε τομείς όπως τα είδη ένδυσης και τα είδη σπιτιού έχουν αυξηθεί πάνω από 200%, δήλωσε ο Ready και πρόσθεσε:
«Οι καταναλωτές γίνονται πιο προσεκτικοί και σχεδιάζουν την πιθανή αύξηση του κόστους ή ίσως αρχίζουν να το βιώνουν ήδη».
Η αυτοκινητοβιομηχανία «αντέχει»
Με τις ανησυχίες για πιθανές αυξήσεις των τιμών λόγω δασμών να πλήττουν έντονα την αυτοκινητοβιομηχανία, οι καταναλωτές έσπευσαν να αγοράσουν, τόσο νέα, όσο και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τους τελευταίους μήνες.
Η Carvana υπήρξε μεγάλος αποδέκτης αυτής της τάσης, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων κατά 46% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, οδηγώντας σε αποτελέσματα ρεκόρ τριμήνου.
Ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής Ernie Garcia δήλωσε στο CEO Council ότι όταν ανακοινώθηκαν οι δασμοί «υπήρξε κάποια ανάσχεση προς τα εμπρός, ιδίως στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων», αλλά αυτό έχει αρχίσει να εξισορροπείται.