Στον …αφρό η μπύρα χωρίς αλκοόλ – Γιατί ανεβαίνει και στην Ελλάδα

Μόνο στη Γερμανία όπου η μπύρα αποτελεί «εθνικό ποτό», η παραγωγή της μη αλκοολούχου μπύρας έχει υπερδιπλασιαστεί μέσα σε μία δεκαετία ενώ σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές όπως η Ισπανία και το Βέλγιο, το μερίδιο της συγκεκριμένης κατηγορίας στις συνολικές πωλήσεις έχει ανέλθει σε διψήφιο ποσοστό.
Αν και συνολικά το μερίδιο της μπύρας χωρίς ή με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ παραμένει μικρό επί της συνολικής κατανάλωσης, η κατηγορία αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια ταχύτατα. Η τάση προς alcohol-free προϊόντα ενισχύεται από το γεγονός ότι η νεότερη γενιά καταναλωτών πίνει λιγότερο αλκοόλ σε σχέση με τις αντίστοιχες στο παρελθόν. Την ίδια στιγμή, ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές όλων των ηλικιών στρέφονται σε πιο υγιεινές συνήθειες στην καθημερινότητα τους.
Η ανοδική αυτή πορεία της κατανάλωσης αποτυπώνεται και στα στοιχεία που δημοσιοποίησε η υπηρεσία παράδοσης φαγητού στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, foodora. Στις αγορές όπου δραστηριοποιείται, συνολικά οι παραγγελίες μπύρας χωρίς αλκοόλ αυξήθηκαν κατά 16,34% το καλοκαίρι του 2024, ξεπερνώντας την αντίστοιχη αύξηση 12,32% της «παραδοσιακής» μπύρας. Μάλιστα στην Τσεχία, η κατανάλωση μπύρας χωρίς αλκοόλ αυξήθηκε κατά 61% και στην Ουγγαρία κατά 36%.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις της μπύρας χωρίς αλκοόλ, εκτιμάται πως θα αυξηθούν κατά περίπου 6,7%, σε περισσότερα από 50 δισ. δολάρια μέχρι το 2029, από 34 δισ. το 2023 σύμφωνα με την DBRS. Η αντίστοιχη ανάπτυξη της μπύρας με αλκοόλ, υπολογίζεται στο 3%.
Η εικόνα στην ελληνική αγορά
Αυξημένη ζήτηση από τους καταναλωτές αλλά και σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια, διαπιστώνουν στελέχη του κλάδου και στην ελληνική αγορά.
Αυτή τη στιγμή το συνολικό μερίδιο της κατηγορίας στη χώρα μας, είναι ακόμα χαμηλά, κοντά στο 3%, σύμφωνα με όσα επισήμανε κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης, Νικήτας Ασπιώτης. Σημείωσε ωστόσο ότι «βλέπουμε ότι κάθε χρόνο να ”μεγαλώνει” καθώς τόσο οι νεότερες όσο και οι μεγαλύτερες ηλικίες καταναλώνουν λιγότερο αλκοόλ. Εκτιμάμε πως η κατηγορία της χαμηλής περιεκτικότητας ή καθόλου αλκοόλ τα επόμενα χρόνια θα μεγαλώσει γρήγορα».
Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που σχεδόν όλες οι μεγάλες εταιρείες έχουν ήδη επενδύσει και συνεχίζουν να επενδύουν σε προϊόντα χωρίς ή με μειωμένη ποσότητα αλκοόλ. Η συγκεκριμένη κατηγόρια μπύρας μάλιστα, όπως επισημαίνουν στελέχη του κλάδου «αποσπά» μερίδια όχι μόνο από το «παραδοσιακό» ποτό αλλά και από τα αναψυκτικά, καθώς αρκετοί καταναλωτές την επιλέγουν για να συνοδεύσουν το φαγητό τους.