Οικονομία

Οι αλλαγές στην αγορά ένδυσης με τις επενδύσεις και τις νέες αφίξεις

Δημοφιλή και καθιερωμένα brands ενισχύουν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά, αλυσίδες χαμηλού κόστους που ήρθαν εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων στη χώρα μας, ανοίγουν συνεχώς καινούρια καταστήματα ενώ νέα εμπορικά σήματα ετοιμάζονται να κάνουν «ντεμπούτο» το επόμενο διάστημα.

Ο «χάρτης» στην αγορά ένδυσης αναδιαμορφώνεται ξανά, με κυρίαρχα στοιχεία τα τελευταία χρόνια, την προσαρμογή των επιχειρήσεων αφενός στα νέα χαρακτηριστικά που συνθέτουν πλέον το προφίλ των καταναλωτών, αφετέρου στις αγοραστικές συνήθειες που διαμορφώθηκαν λόγω της πίεσης στο διαθέσιμο εισόδημά τους.

Στο πλαίσιο αυτό, «χώρο» για να αναπτυχθούν σε σύντομο μάλιστα χρονικό διάστημα, βρήκαν αρκετές ξένες αλυσίδες «γρήγορης μόδας» που διαθέτουν στα ράφια τους προϊόντα (συχνά, όχι μόνο ρούχα) χαμηλού κόστους. Οι πολωνικές Pepco και Sinsay που ήρθαν για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά κατά την περίοδο των έντονων πληθωριστικών πιέσεων, διαθέτουν πλέον δίκτυα με σημαντικό αριθμό καταστημάτων σε όλη την επικράτεια. Στα πλάνα τους μάλιστα είναι να συνεχίσουν και τα επόμενα χρόνια τις επενδύσεις στη χώρα μας. Σε διψήφιο αριθμό καταστημάτων έφτασε την τελευταία τριετία και η τουρκική LC Waikiki, η οποία αφίχθη στην Αθήνα το 2022 παρότι είχε παρουσία στην Ελλάδα από το 2008, στην Ξάνθη.

Η πιο πρόσφατη είσοδος «value fore money»αλυσίδας στην ελληνική αγορά ήταν της γαλλικής Kiabi, με πρώτο κατάστημα στο Top Parks της Πάτρας στα τέλη του 2024. Στις νέες αφίξεις που αναμένονται ακόμη και εντός του έτους, συγκαταλέγεται η γερμανική αλυσίδα γρήγορης μόδας, New Yorker, η οποία πριν από λίγες μέρες ανακοίνωσε τη σύσταση της ελληνικής θυγατρικής της στο ΓΕΜΗ. Παράλληλα, δραστηριότητα στην ελληνική αγορά αναμένεται να αποκτήσει το επόμενο διάστημα και το brand Arket, του σουηδικού κολοσσού H&M.

Την ίδια στιγμή, καθιερωμένα ήδη στην ελληνική αγορά brands, προχωρούν από την πλευρά τους σε αναδιάρθρωση των υφιστάμενων δικτύων τους, αναπροσαρμόζοντας τη στρατηγική τους, με βάση τα χαρακτηριστικά που αναζητούν πλέον οι καταναλωτές στην αγοραστική τους εμπειρία. Προς την κατεύθυνση της δημιουργίας καταστημάτων μεγάλης επιφάνειας εστιάζει διεθνώς, για παράδειγμα, o όμιλος Ιnditex, που διαθέτει τα δημοφιλή εμπορικά σήματα: Zara, Massimo Duttι, Pull & Bear κτλ. Στο πλαίσιο αυτό, στη χώρα μας, πρόσφατα άνοιξε τις πόρτες του στο κτίριο που άλλοτε στέγαζε το εμβληματικό Μινιόν, κατάστημα Zara εμπορικής επιφάνειας 2.130 τ.μ. (συνολικά 6.000 σε τέσσερα επίπεδα μαζί με τα γραφεία). Είχε προηγηθεί, πριν από έναν χρόνο περίπου, το άνοιγμα ακόμη μεγαλύτερου καταστήματος του ίδιου brand, συνολικής επιφάνειας 5.000 τ.μ, στον Πύργο του Πειραιά.

Περιοχές, τέλος, οι οποίες διαθέτουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως, με αυξημένη τουριστική κίνηση ή ακόμη περισσότερο, εκείνες που υποδέχονται επισκέπτες με υψηλό budget, συνεχίζουν να αποτελούν σταθερά, «πόλο έλξης» για τα πιο premium brands. Tα όποια, ποντάροντας στη δυναμική του τουρισμού, επιλέγουν τα συγκεκριμένα σημεία για να διευρύνουν το δίκτυό τους. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι κατά το 3ο τρίμηνο του 2024, του περσινού καλοκαιριού δηλαδή, στη Μύκονο έγιναν συνολικά 5 «ανοίγματα» καταστημάτων από brands που δραστηριοποιούνται στην κλάδο της πολυτελούς μόδας.

Related Articles

Back to top button