Οικονομία

Φουντώνει η «μάχη» στην αγορά του street food

Έντονη κινητικότητα, αυξημένο ενδιαφέρον από τους μεγάλους «παίκτες» της εστίασης και μπαράζ επενδύσεων, καταγράφεται τους τελευταίους μήνες στην ελληνική αγορά του street food.

Διαχρονικά και σε παγκόσμιο επίπεδο, σε περιόδους πληθωριστικών πιέσεων παρατηρείται η τάση για στροφή των καταναλωτών γενικότερα προς το λεγόμενο «γρήγορο φαγητό», προκειμένου να περιορίσουν τις δαπάνες τους, σε σχέση με το υψηλότερο κόστος των εστιατορίων πλήρους εξυπηρέτησης. Πέρα από το ζήτημα του κόστους, ωστόσο, η αγορά του street food, ανταποκρίνεται ταυτόχρονα και στις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών όπως έχουν διαμορφωθεί, όχι μόνο στον κλάδο της εστίασης αλλά και γενικότερα: στην ανάγκη για ταχύτητα στην εξυπηρέτηση και της αναζήτησης για καινοτομία.

Η συγκεκριμένη αγορά, συμπεριλαμβανομένων και των «παραδοσιακών» αλυσίδων fast food απευθύνεται διαχρονικά, κυρίως καταναλωτές νεότερης ηλικίας. Σήμερα ακόμη περισσότερο, που το πιο σύγχρονο μοντέλο των καταστημάτων street food εστιάζει και στην «εμπειρία» του καταναλωτή, ένα χαρακτηριστικό που αναζητούν έντονα οι νεότερες γενιές όταν ψωνίζουν. Αξίζει να σημειωθεί πως αγορά του street food αποτελεί την πιο επικερδή μεταξύ των κατηγοριών εστιατορίων, καταγράφοντας και την ταχύτερη ανάπτυξη, σύμφωνα με report του Statista για την ευρωπαϊκή αγορά υπηρεσιών εστίασης το 2023.

Ο νέος «παίκτης» και οι αλλαγές στην αγορά

Nέα άφιξη για την ελληνική αγορά street food, αποτελεί η αλυσίδα μεξικάνικης κουζίνας Taco Bell, η οποία όπως ανακοίνωσε τις προηγούμενες μέρες, αναμένεται να ανοίξει το πρώτο της κατάστημα στην Αθήνα μέσα στο καλοκαίρι. Η Taco Bell Corp., θυγατρική της Yum! Brands, Inc. διαθέτει πάνω από 1.000 εστιατόρια σε 31 χώρες εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών και εξυπηρετεί περισσότερους από 40 εκατ. πελάτες την εβδομάδα σε ολόκληρο τον κόσμο. Την ανάπτυξη των Taco Bell στη χώρα μας ανέλαβε η Food Plus ΑΕΒΕ, η οποία διαχειρίζεται παράλληλα και την αλυσίδα KFC στην Ελλάδα.

Tην περαιτέρω ανάπτυξή της στην εγχώρια αγορά αλλά και την επέκταση της στο εξωτερικό συνεχίζει από την πλευρά της, η Mailo’s the Pasta Project, η οποία πέρασε σε νέα εποχή μετά την επένδυση της VG Holding. Ο όμιλος, του οποίου πλειοψηφικός μέτοχος είναι ο Βλάσσης Γεωργάτος, διευθύνων σύμβουλος της Γρηγόρης Α.Β.Ε.Ε., αύξησε πρόσφατα στο 35% το ποσοστό του στη Mailo’s, λίγους μήνες μετά την αρχική εξαγορά του 20%. Η αλυσίδα ζυμαρικών, με ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο τον Νίκο Μουτσουρούφη, μετρά ήδη 42 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ 10 νέα σημεία βρίσκονται σε φάση υλοποίησης. Παράλληλα, έχει ήδη «κλειδώσει» στρατηγικές συνεργασίες για την επέκτασή της στο εξωτερικό, με την τρίτη κατά σειρά χώρα να ξεκινάει στα μέσα της χρονιάς.

Τη θέση της στη συγκεκριμένη αγορά ενισχύει και η Vivartia η οποία πρόσφατα προχώρησε στην απόκτηση του 60% της αλυσίδας αμερικανικού street food, Jackaroo, έναντι 10 εκατ. ευρώ. H Vivartia, μέλος του CVC Capital Partners, η οποία ήδη έχει παρουσία στον κλάδο της γρήγορης εστίασης μέσω του Ομίλου Goody’s- Everest, με την κίνηση αυτή, προσθέτει ένα, ταχέως αναπτυσσόμενο και με σημαντική απήχηση στις νεότερες γενιές, σήμα στο χαρτοφυλάκιο της.

Related Articles

Back to top button