Οικονομία

S. Iyengar (Zoho): Οι cloud εφαρμογές που αλλάζουν τα δεδομένα στην ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων

«Πάνω από 100 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, σε εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις, βασίζονται καθημερινά στη Zoho για τη λειτουργία των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων», σημειώνει στο CNN Greece o Sridhar Iyengar, γενικός διευθυντής της εταιρείας για την Ευρώπη.

Όπως εξηγεί ο κ. Iyengar, οι εφαρμογές της Zoho, δεδομένου ότι είναι στο cloud, μπορούν να χρησιμοποιηθούν άμεσα αλλά παράλληλα προσφέρουν απεριόριστες δυνατότητες παραμετροποίησης, ώστε να προσαρμόζονται στις ανάγκες της κάθε επιχείρησης, οι οποίες διαρκώς μεταβάλλονται. Επιπλέον, οι πελάτες δεν δεσμεύονται από συμβόλαια και μπορούν να επιλέξουν τη συνδρομή (subscription) που ταιριάζει στις ανάγκες τους μέσα από διαφορετικά μοντέλα τιμολόγησης και συχνότητες πληρωμής.

«Επιχειρήσεις κάθε μεγέθους -από μεγάλες πολυεθνικές έως νεοφυείς επιχειρήσεις- μπορούν να αξιοποιήσουν τις λύσεις της Zoho για να βελτιώσουν τις λειτουργίες τους. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός μπορεί να ξεκινήσει βήμα-βήμα, εφαρμογή προς εφαρμογή, τμήμα προς τμήμα ή σε ολόκληρη την εταιρεία. Είτε μια επιχείρηση επιδιώκει να βελτιώσει την αποδοτικότητα της, να αυξήσει τις πωλήσεις, να ενισχύσει την εμπειρία πελάτη, να βελτιώσει τη διαχείριση προσωπικού ή να αυξήσει την παραγωγικότητα, η Zoho διαθέτει τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία για να το πετύχει», επισημαίνει ο κ. Iyengar σπεύδοντας να προσθέσει ότι η εταιρεία, η οποία έχει την έδρα της στο Chennai της Ινδίας, ασχολείται με την τεχνητή νοημοσύνη για πάνω από 15 χρόνια, έχοντας ενσωματώσει λειτουργίες AI σε ολόκληρη τη σουίτα εφαρμογών της, ώστε να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να επωφεληθούν από αυτήν τη νέα και συνεχώς εξελισσόμενη τεχνολογία.

Παράλληλα, προσφέρει δυνατότητες προετοιμασίας για την εισαγωγή νέων τεχνολογιών όπως η AI. Για παράδειγμα, μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να συγκεντρώσουν δεδομένα από όλη την εταιρεία σε ένα ενιαίο σύστημα, να προετοιμάσουν τα δεδομένα αυτά και στη συνέχεια να εφαρμόσουν την AI για να αξιοποιήσουν πλήρως τα οφέλη του.

Σύμφωνα, πάντως, με τον κ. Iyengar, το βασικό πλεονέκτημα της Zoho είναι η έμφαση στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης, όπου έχει επιλέξει να επενδύσει τα κέρδη της. Η εταιρεία έχει αναπτύξει εσωτερικά ολόκληρη την τεχνολογική της υποδομή (tech stack), διαχειρίζεται τα δικά της data centers παγκοσμίως και τα δεδομένα των πελατών παραμένουν ασφαλή, καθώς η ιδιωτικότητα αποτελεί υψηλή προτεραιότητα.

Η παρουσία στην Ελλάδα

Ο κ. Iyengar θα βρεθεί αυτή την εβδομάδα στην Αθήνα προκειμένου να συμμετάσχει στις 16 Μαϊου στην εκδήλωση της Repath, του μοναδικού Premium Partner της Zoho για την Ελλάδα και την Κύπρο, στο Κέντρο Πολιτισμού «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», με αφορμή τη συμπλήρωση 5 ετών από την έναρξη τις συνεργασίας τους. Σύμφωνα με τον κ. Iyengar, η Repath έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στη διάδοση της πλήρους σουίτας εφαρμογών της Zoho στην ευρύτερη περιοχή βοηθώντας οργανισμούς να ψηφιοποιήσουν και να αυτοματοποιήσουν κρίσιμες επιχειρησιακές διαδικασίες. Παράλληλα, η Repath Solutions έχει επενδύσει σημαντικά στην παραμετροποίηση του Zoho προκειμένου να προσαρμοστεί στα ελληνικά δεδομένα. (ΜyData, ΑΑΔΕ).

Σύμφωνα με τον κ. Iyengar, «Οι συνεργάτες είναι υψίστης σημασίας για εμάς, καθώς συνεργαζόμαστε στενά ώστε να διασφαλίσουμε ότι οι πελάτες μας λαμβάνουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία στην εύρεση λύσεων που ενισχύουν την επιχειρηματική τους επιτυχία. Όταν η Zoho ξεκίνησε την παρουσία της στην Ελλάδα και την Κύπρο, γνωρίζαμε πως η τοπική τεχνογνωσία και το πάθος θα ήταν το κλειδί της επιτυχίας και η Repath τα ενσάρκωσε από την πρώτη κιόλας μέρα. Κατά τη διάρκεια αυτών των πέντε ετών, η Repath ήταν ο τοπικός συνεργάτης μας, προωθώντας την αναγνωρισιμότητα του brand και εκπαιδεύοντας οργανισμούς στη δύναμη του οικοσυστήματος του Zoho και διασφαλίζοντας ότι κάθε νέος πελάτης ξεκινούσε με τις καλύτερες προϋποθέσεις για επιτυχία», σημειώνει ο κ. Iyengar. Σύμφωνα με το στέλεχος της Zoho, « Η βαθιά τους κατανόηση τόσο του Zoho όσο και των τοπικών επιχειρηματικών προκλήσεων έχει δημιουργήσει τεράστια αξία για εταιρείες κάθε μεγέθους».

Όσον αφορά στην εκδήλωση, αυτή έχει ως στόχο να αναδείξει τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ελληνικών επιχειρήσεων με τη βοήθεια της Repath Solutions αξιοποιώντας τα εργαλεία της Zoho. Απευθύνεται τόσο σε μικρές όσο και σε μεγάλες επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται για cloud λύσεις για την ψηφιοποίηση των επιχειρησιακών τους διαδικασιών.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, η ομάδα της Repath Solutions θα πραγματοποιήσει μια σειρά από workshops, προσφέροντας χρήσιμες συμβουλές για την αξιοποίηση των επιχειρηματικών εφαρμογών της Zoho. Τα workshops θα καλύψουν μια ποικιλία εφαρμογών της Zoho, όπως CRM, Μάρκετινγκ (Campaigns), διαχείριση αιτημάτων (Desk), διαχείριση έργων (Projects), τιμολόγηση και οικονομικά (Books), ανάλυση δεδομένων (Analytics), διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού (People), καθώς και ανάπτυξη εφαρμογών με χαμηλό κώδικα (Creator). Επιπλέον, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να ακούσουν και να συνομιλήσουν με στελέχη του Zoho, καθώς και με επιχειρήσεις που έχουν χρησιμοποιήσει τη Zoho για τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό.

Ακόμη, ο Vivek Venkatraman, διευθυντής πωλήσεων της Zoho για την Ευρώπη, θα παρουσιάσει την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στις επιχειρηματικές εφαρμογές της Zoho. Επίσης, στο πλαίσιο της εκδήλωσης, θα πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις από εταιρείες που έχουν υιοθετήσει τα εργαλεία της Zoho στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό όπως οι G4S Telematix, Performance Technologies, ABL Group και Pinergy.

«Μέσα από άμεσες συνεργασίες και την τεχνογνωσία συνεργατών όπως η Repath Solutions, η Zoho συνεχίζει να ενδυναμώνει ελληνικούς και κυπριακούς οργανισμούς από διάφορους κλάδους –από το λογισμικό έως τις υπηρεσίες ασφαλείας – ώστε να μεταβούν από παραδοσιακά ή κατακερματισμένα συστήματα σε ένα σύγχρονο, cloud-native οικοσύστημα που ενισχύει την αποδοτικότητα, τη συνεργασία και την ανάπτυξη», σημειώνει ο κ. Iyeangar.

Τα επόμενα πλάνα

Όσον αφορά στο μέλλον, ο κ. Iyengar σημειώνει ότι η αναγνωρισιμότητα του brand και η ανάπτυξη συνεχίζουν να είναι μεγάλης σημασίας, όπως και η δημιουργία ισχυρών τοπικών ομάδων που κατανοούν τις ιδιαιτερότητες κάθε αγοράς σε βάθος, ώστε να προσφέρουν εξαιρετική εμπειρία στους πελάτες.

«Θέλουμε να συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες για να βελτιώνουμε συνεχώς τις λύσεις μας προς τους πελάτες, επομένως η έρευνα και ανάπτυξη (R&D) θα παραμείνει ένας πολύ σημαντικός τομέας για εμάς. Εκτός από την τεχνολογία, θέλουμε να συνεχίσουμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να υποστηρίξουμε την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων, να προσφέρουμε σε ομάδες και κοινότητες περισσότερες γνώσεις και δεξιότητες για να αναπτυχθούν και να βοηθήσουμε στη δίκαιη κατανομή της οικονομικής ανάπτυξης εντός των χωρών», αναφέρει ο κ. Iyengrar.

«Πάρα πολλές επιχειρήσεις επενδύουν σε εγκαταστάσεις και δημιουργούν θέσεις εργασίας σε ήδη υπερκορεσμένα αστικά κέντρα, γεγονός που συχνά σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι υποφέρουν από αυξημένο κόστος στέγασης και διαβίωσης, περιορισμένο χώρο/πράσινο, χειρότερα επίπεδα ρύπανσης και άλλους αρνητικούς παράγοντες που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής. Αυτό οδηγεί επίσης σε “διαρροή εγκεφάλων” από τις απομακρυσμένες περιοχές, καθώς τα ταλέντα αναγκάζονται να μετακομίσουν σε πόλεις για να βρουν ευκαιρίες. Θα συνεχίσουμε να φέρνουμε τις ευκαιρίες στο ταλέντο και να σκεφτόμαστε προσεκτικά πού τοποθετούμε τα γραφεία μας», τονίζει το υψηλόβαθμο στέλεχος της Zoho.

Όσον αφορά στην τεχνητή νοημοσύνη, ο κ. Iyengar σημειώνει ότι «Υπάρχει ακόμη πολύς ενθουσιασμός γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη σε αυτά τα πρώιμα στάδια. Οι επιχειρήσεις ξεκινούν να τη χρησιμοποιούν και κάνουν ήδη μικρά βήματα. Ωστόσο, πολλές περιμένουν ότι θα μεταμορφώσει αμέσως την επιχείρησή τους, αλλά δεν βλέπουν σημαντική απόδοση των επενδύσεων. Αυτό συχνά συμβαίνει επειδή οι επιχειρήσεις δεν συνειδητοποιούν ότι χρειάζονται ένα καλό επίπεδο ψηφιακής ωριμότητας ώστε η τεχνολογία να αποδώσει. Απαιτείται σταθερή στρατηγική δεδομένων για να διασφαλιστεί ότι η AI μπορεί να λειτουργήσει σωστά με τα δεδομένα σε ολόκληρη την επιχείρηση, ώστε να κάνει τις σωστές προτάσεις».

Από την πλευρά της, η Zoho, σύμφωνα με τον κ. Iyengar, έχει δεσμευτεί να σχεδιάζει και να ενσωματώνει τεχνητή νοημοσύνη καθοδηγούμενη από τις αρχές της ιδιωτικότητας των πελατών και της προστιθέμενης αξίας. «Τα γενικά AI μοντέλα μας, σε επίπεδα contextual, assistive και agentic AI, δεν εκπαιδεύονται με δεδομένα καταναλωτών και δεν διατηρούν πληροφορίες πελατών. Η Zoho αναπτύσσει εργαλεία AI με γνώμονα τη χρηστικότητα, επιτυγχάνοντας ισορροπία ανάμεσα στην παροχή τεχνολογίας AI που υποστηρίζει τους εργαζομένους και στη σωστή κλίμακα μοντέλων που δεν επιβαρύνουν τους πελάτες με πρόσθετα κόστη. Όπως συμβαίνει με όλα μας τα προϊόντα, καθώς η Zoho χρησιμοποιεί η ίδια τις λύσεις της (Zoho runs on Zoho), έχουμε ήδη ξεκινήσει να χρησιμοποιούμε την AI καθώς λανσάρονται περισσότερες λειτουργίες. Πρόκειται για μια τεχνολογία που εξελίσσεται γρήγορα και απαιτείται προσαρμοστικότητα για να αξιοποιηθεί πλήρως. Η agentic AI αρχίζει τώρα να μπαίνει σε εφαρμογή και θα παρουσιαστούν και άλλες καινοτομίες καθώς η Zoho συνεχίζει να αναπτύσσει νέες λειτουργίες βασισμένες στην τεχνητή νοημοσύνη», τονίζει ο κ. Iyengar.

Related Articles

Back to top button