Μπύρα: «Ποντάρει» σε τουρισμό και …καιρό – Ανεβάζει ταχύτητα η «χωρίς αλκοόλ»

Με εξαίρεση την κατηγορία «χωρίς αλκοόλ» που συνεχίζει να αναπτύσσεται ταχύτατα, η εγχώρια αγορά της μπύρας κινήθηκε με πτωτικούς ρυθμούς το πρώτο πεντάμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό.
Η εικόνα, τους πρώτους μήνες του 2025, δείχνει πως «δεν ξεκινήσαμε καλά» σημειώνει στο CNN Greece, o νέος πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών, κ. Παντελής Κουγιός. Σε σύγκριση με την «πολύ καλή περσινή χρονιά», όπως εκτιμά ο ίδιος, η πτώση φέτος διαμορφώνεται σε «υψηλό μονοψήφιο ποσοστό». Ο κ. Κουγιός αποδίδει την πίεση που δέχεται η αγορά, κατά κύριο λόγο, στις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν το προηγούμενο 5μηνο καθώς ειδικά στη χώρα μας, η κατανάλωση μπύρας έχει συνδεθεί με τις υψηλές θερμοκρασίες.
Η εγχώρια αγορά «ποντάρει» πλέον στους καλοκαιρινούς μήνες, τόσο λόγω των καιρικών συνθηκών, όσο και της παρουσίας των τουριστών που «παραδοσιακά» πολλαπλασιάζουν την κατανάλωση. «Ευελπιστούμε πως το καλοκαίρι θα προσεγγίσουμε τα περσινά επίπεδα» υπογραμμίζει ο κ. Κουγιός.
Την ίδια στιγμή πάντως, που συνολικά η αγορά της μπύρας δέχεται «πίεση», η κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ αποτελεί εξαίρεση καθώς συνεχίζει με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. «Αποτελεί τη μοναδική κατηγορία που ανεβαίνει συνεχώς και θεωρούμε πως η τάση αυτή θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια» σημειώνει ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών.
Παρότι το μερίδιό της επί των συνολικών πωλήσεων, όπως τουλάχιστον προκύπτει από την εικόνα στα σούπερ μάρκετ, είναι ακόμα χαμηλό, οι προοπτικές ανάπτυξης που παρουσιάζει η συγκεκριμένη κατηγορία – με δεδομένη και τη διεθνή τάση για κατανάλωση πιο υγιεινών προϊόντων- είναι υψηλές. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου, ακόμη και οι μικρότερες ζυθοποιίες πλέον, επενδύουν στα προϊόντα χωρίς αλκοόλ, επιχειρώντας να προσεγγίσουν τις νέες συνήθειες των καταναλωτών.