Ελλάδα

Αναβαθμίζονται τα Γραφεία Δικαιωμάτων των ασθενών στα νοσοκομεία

Τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων των Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας των νοσοκομείων μπορούν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός ποιοτικού και ασθενοκεντρικού Συστήματος Υγείας στη χώρα μας.

Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν είναι επαρκώς γνωστά και δεν έχουν αξιοποιηθεί στο βαθμό που θα έπρεπε. Μέσω της θεσμικής και ποιοτικής αναβάθμισης τους, μπορούν να καταστούν το κατεξοχήν σημείο επαφής του πολίτη με τις υπηρεσίες υγείας.

Αυτό ήταν το κεντρικό μήνυμα στην τρίτη ετήσια εκδήλωση της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Δικαιωμάτων των Ασθενών την Πέμπτη 18 Απριλίου 2024, στη Μεγάλη Αίθουσα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η εκδήλωση τέθηκε υπό την Αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, συνδιοργανώθηκε με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και έφερε την υποστήριξη του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα.

Ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, αφού εξήρε το έργο που επιτελεί η Ένωση Ασθενών Ελλάδας και τη σημασία του ρόλου της για τη διαμόρφωση ενός ασθενοκεντρικού ΕΣΥ, υπογράμμισε τη σημασία της πληροφόρησης και της ανατροφοδότησης από τους άμεσα ενδιαφερόμενους για τις υπηρεσίες υγείας, μεταξύ άλλων, μέσω και των Γραφείων Δικαιωμάτων. Ταυτόχρονα εξέφρασε τη βούληση της κυβέρνησης και του Υπουργείου, η σχέση με τους ασθενείς να είναι συνεχής.

Η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν – Βενετία Βιλδιρίδη παρουσίασε αναλυτικά το σχέδιο αναβάθμισης των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων των Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας και ενσωμάτωσης των αποτελεσμάτων του έργου τους στον σχεδιασμό δράσεων και πολιτικών, με ορίζοντα, αφενός, την ενίσχυση της προστατευτικής διάστασης των Γραφείων στο πεδίο προάσπισης και προαγωγής των δικαιωμάτων των ληπτών και ληπτριών υπηρεσιών υγείας και αφετέρου, την περαιτέρω διασύνδεσή τους με την αξιολόγηση και συνεπώς την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Το σχέδιο αυτό, καταρτίστηκε μετά από έρευνα του Υπουργείου, μέσω ερωτηματολογίου, στο οποίο οι εργαζόμενοι στα Γραφεία κλήθηκαν να απαντήσουν για πλειάδα ζητημάτων που αφορούν τη λειτουργία των γραφείων.

Περιλαμβάνει την οριζόντια διασύνδεση των γραφείων προστασίας δικαιωμάτων ληπτών υπηρεσιών υγείας για την ανταλλαγή πληροφοριών και πρακτικών με ηλεκτρονική διασύνδεση, την κατάρτιση κανονισμού ενιαίας διαχείρισης καταγγελιών και παραπόνων από τα γραφεία προστασίας δικαιωμάτων ληπτών υπηρεσιών υγείας, τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας επικοινωνίας και ψηφιακών συναντήσεων υπό το συντονισμό του Υπουργείου Υγείας και μηχανισμών εργαλείων και προτύπων για την ομοιόμορφη καταγραφή των δεδομένων για όλα τα νοσοκομεία.

Από την πλευρά της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας, τόσο η Πρόεδρος Βάσω – Ραφαέλα Βακουφτσή, που άνοιξε την εκδήλωση, όσο και η Β’ Αντιπρόεδρος Κατερίνα Κουτσογιάννη, που παρουσίασε τα συμπεράσματα, τόνισαν την ανάγκη διάδοσης της ύπαρξης και λειτουργίας των Γραφείων και της δημιουργίας σταθερών και αποτελεσματικών μηχανισμών για την προστασία των Δικαιωμάτων των Ασθενών, ως ζήτημα σεβασμού στην ανθρώπινη αξία και αξιοπρέπεια.

Παράλληλα, υπογράμμισαν ότι η Ένωση Ασθενών Ελλάδας θα συνεχίσει να φέρνει στο τραπέζι του διαλόγου όλους τους φορείς, καταθέτοντας τεκμηριωμένες προτάσεις, συμμετέχοντας και συνδράμοντας τα Γραφεία και σχεδιάζοντας και υλοποιώντας δράσεις ώστε ο πολίτης να γνωρίσει όχι μόνο τα δικαιώματα του, αλλά και τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων που βρίσκονται στο πλευρό του.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button