Οικονομία

Οnline σούπερ μάρκετ: Νέο «τοπίο» για τις παραγγελίες και το ηλεκτρονικό «καλάθι»

Καινούρια δεδομένα διαμορφώνονται στο online κανάλι των σούπερ μάρκετ καθώς αρκετές αλυσίδες είτε εφαρμόζουν, είτε σχεδιάζουν άμεσα ή σε μεταγενέστερο χρόνο, αλλαγές στην πολιτική των χρεώσεών τους στις ηλεκτρονικές παραγγελίες.

Η «πίεση» που δέχονται από το κόστος της δωρεάν παράδοσης των ηλεκτρονικών παραγγελιών οι επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου, αποτελεί ένα ζήτημα που είχε τεθεί από εκπροσώπους του κλάδου, κυρίως μετά την κατακόρυφη αύξηση τoυ online καναλιού και αντίστοιχα, την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, μετά την περίοδο της πανδημίας. Το όριο που είχε μπει προκειμένου ο καταναλωτής να έχει δωρεάν παράδοση στην παραγγελία του, είχε διαμορφωθεί έτσι κι αλλιώς σε διαφορετικό πόσο ανά αλυσίδα. Στελέχη του κλάδου του οργανωμένου λιανεμπορίου υπογράμμιζαν ωστόσο ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι ιδιαίτερα κοστοβόρα και προκειμένου να παραμείνει ποιοτική για τους καταναλωτές και παράλληλα να μη ζημιώνονται οι επιχειρήσεις, κρίνεται απαραίτητη η αναπροσαρμογή στη χρέωσή της.

Εκείνο που έως τώρα παρατηρείται στην πολιτική των αλυσίδων που ήδη έχουν προχωρήσει ή έχουν προαναγγείλει αλλαγές στις χρεώσεις είναι καταρχάς, η αύξηση του ορίου που απαιτείται προκειμένου η παράδοση να γίνει δωρεάν. Άλλες επιχειρήσεις επιλέγουν οι χρεώσεις έως αυτό το ποσό να γίνονται κλιμακωτά, ορίζοντας και ένα ελάχιστο όριο παραγγελίας, ενώ άλλες καθορίζουν μία συγκεκριμένη χρέωση μέχρι το ποσό της δωρεάν παραγγελίας. Αλλαγές στον τρόπο χρέωσης στα online καταστήματά τους χωρίς να έχει ακόμα προσδιοριστεί πώς ακριβώς θα γίνει αυτό, έχουν προαναγγείλει για το επόμενο διάστημα και άλλα στελέχη του οργανωμένου λιανεμπορίου.

Αυξάνουν την αξία της παραγγελίας οι καταναλωτές

Πώς όμως οι κινήσεις αυτές επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές παραγγελίες τους;

Τα στοιχεία της Convert Group για την πορεία της αγοράς των online σούπερ μάρκετ το 2023 έδειξαν πως, μετά την απόφαση μεγάλου παίκτη του κλάδου, να αυξήσει το καλοκαίρι, το ελάχιστο όριο αξίας παραγγελίας για δωρεάν παράδοση, από 30 σε 100 ευρώ, παρατηρήθηκε ότι οι καταναλωτές άρχισαν σταδιακά να ανεβάζουν τον μέσο όρο της αξία της παραγγελίας τους προκειμένου να αποφύγουν τη χρέωση. Έτσι η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού από 77 ευρώ τον Ιούνιο του 2023 ανέβηκε σε 89 ευρώ τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, καταγράφοντας αύξηση της τάξεως του 15,58% μέσα σε ένα εξάμηνο. Ουσιαστικά δηλαδή, η πρώτη «αντίδραση» όπως καταγράφηκε από πλευράς των καταναλωτών που χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό κανάλι για τις αγορές του σούπερ μάρκετ, ήταν πως προκειμένου να διατηρήσουν τη συνήθεια τους αυτή και να μην επιβαρυνθούν, «ανέβασαν» το κόστος της παραγγελίας τους.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button