Ελλάδα

Αυτοκινητόδρομος Ε65: Εγκαίνια στα τμήματα από Λαμία έως Καλαμπάκα – Τι αλλάζει στην καθημερινότητα

Τα νέα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα (18,5 χλμ) και Τρίκαλα – Καλαμπάκα (25 χλμ), θα παραδοθούν στην κυκλοφορία υπό την παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, αλλά και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα.

Έτσι, με την παράδοση των δύο νέων τμημάτων του Ε65, σε κυκλοφορία τίθενται από απόψε συνολικά 136χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από τον κόμβο Καρπενησίου έξω από τη Λαμία έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καλαμπάκας, μειώνοντας σημαντικά το χρόνο της διαδρομής από την πρωτεύουσα μέχρι και τα Μετέωρα.

Σημαντικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.

Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, είναι ένα έργο, το οποίο κατασκευάζει η εταιρία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. Έχει συνολικό μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ ευρώ περίπου.

Διαθέτει, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν, την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, συνδέοντας ουσιαστικά την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.

Υπενθυμίζεται, σύμφωνα με στοιχεία της Κεντρικής Οδού, ότι υπό κατασκευή βρίσκονται και τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου που θα ξεκινούν από τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας και θα φτάνουν έως και την Εγνατία Οδό, Δυτικά των Γρεβενών.

Μειώνεται η διάρκεια των αποστάσεων

Με την ολοκλήρωσή του ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή.

Με τον Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας – που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης.

Παράλληλα θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Επιπλέον, ο αυτοκινητόδρομος θα συμβάλλει τα μέγιστα στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο για απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας και μετάβαση της σε μια βιώσιμη ανάπτυξη.

Ενδεικτικά αξίζει να αναφέρουμε ότι με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.

Η διάρκεια των αποστάσεων μετά την ολοκλήρωση του Ε65

Λαμία – Εγνατία Οδός

01:45 (από 03:15 σήμερα)

Αθήνα – Γρεβενά

04:00

Αθήνα – Μέτσοβο

04:00

Αθήνα – Καστοριά

04:35

Αθήνα – Κοζάνη

04:30

Αθήνα – Καρπενήσι

03:00

Αθήνα – Τρίκαλα

<03:00

Αθήνα – Καρδίτσα

02:35’

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινητοδρόμου Ε65

  • 182,1 χλμ.
  • 14 Ανισόπεδοι Κόμβοι & 2 Ημικόμβοι
  • 4 δίδυμες σήραγγες και 1 σήραγγα μονού κλάδου
    • Σήραγγα Τ2 μήκους 3 χλμ. (οροσειρά Όθρυος, Μοσχοκαριά)
    • Σήραγγα Τ3Α μήκους 113μ (Λίμνη Σμοκόβου, Λουτρά Καίτσας)
    • Σήραγγα Τ3 μήκους 387μ (Λίμνη Σμοκόβου, Λουτρά Καίτσας)
    • Σήραγγα μονού κλάδου μήκους 65μ (Καστράκι Καλαμπάκας)
    • Σήραγγα μήκους 400μ στη χ.θ. 175+660 (Λειβάδια – Αιμιλιανός)
  • 48 Γέφυρες, εκ των οποίων 35 μήκους άνω των 50 μ
  • 33 Άνω Διαβάσεις & 76 Κάτω Διαβάσεις
  • 291 Κιβωτοειδείς οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
  • 5 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Χ.Σ.Α.)
  • 4 Μετωπικοί Σταθμοί Διοδίων (ΜΣΔ) και 5 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (ΠΣΔ)
  • 4 αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.)
  • 4 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.)
  • 2 Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 4 Κέντρα Εξυπηρέτησης Σηράγγων
  • 2 κτήρια Τροχαίας και 1 κτήριο Πυροσβεστικής

Τα συστήματα ελέγχου στις δίδυμες σήραγγες

Αξίζει να σημειωθεί πως έχουν εγκατασταθεί και τα κατωτέρω συστήματα ελέγχου και διαχείρισης της κάθε σήραγγας:

1. Σύστημα πυρόσβεσης: Και οι δύο κλάδοι είναι εξοπλισμένοι με δίκτυο πυρόσβεσης που τροφοδοτείται από δεξαμενή που βρίσκεται στην έξοδο της σήραγγας. Ανά 36μ. υπάρχει πυροσβεστική φωλιά πυροσβεστήρες καθώς και με κρουνό συνδεδεμένο στο ως άνω δίκτυο.

2. Σύστημα αερισμού εκ-καπνισμού : Έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος της σήραγγας και στους δύο κλάδους αισθητήρες, οι οποίοι ανιχνεύουν την ποιότητα του αέρα και την ύπαρξη καπνού. Σε κάθε μία από αυτές τις περιπτώσεις ενεργοποιούνται ανάλογα οι ανεμιστήρες οροφής που απαιτούνται προκειμένου για την απομάκρυνση ρύπων ή/και καπνού.

3. Σύστημα καμερών εφοδιασμένο με αυτόματο σύστημα ανίχνευσης Συμβάντων : Κατά μήκος της σήραγγας έχουν τοποθετηθεί κάμερες οι οποίες εκτός από την παρακολούθηση της κυκλοφορίας, είναι εξοπλισμένες με κατάλληλο λογισμικό που ανιχνεύει οποιοδήποτε ασυνήθιστο συμβάν και ενεργοποιούν αυτόματα σενάρια αντιμετώπισης.

4. Σύστημα φωτισμού αυτόματα ρυθμιζόμενο για ημερήσια και νυκτερινή λειτουργία.

5. Σύστημα RDS : Σε όλο το μήκος της σήραγγας έχει εξασφαλιστεί η αδιάλειπτη εκπομπή ραδιοφωνικών σταθμών, ώστε σε περίπτωση κίνδυνου να υπάρχει η δυνατότητα μετάδοσης μηνυμάτων προς τους χρήστες.

6. Μεγαφωνικό σύστημα ανακοινώσεων για την ενημέρωση/προειδοποίηση των χρηστών

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button