Πολιτική

Εξεταστική για Τέμπη – ΕΡΓΟΣΕ: Οι καταγγελίες προκάλεσαν τεράστιες καθυστερήσεις στην τηλεδιοίκηση

«Οι αβάσιμες καταγγελίες Κατσιούλη καθυστέρησαν έναν χρόνο την Τηλεδιοίκηση. Έστησε εταιρεία με τον πατέρα του που τοποθετούσε συστήματα χωρίς ανταλλακτικά», ανέφερε ο Χρ. Βίνης, διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ την περίοδο 2019-2023.

Σύμφωνα με πηγές της πλειοψηφίας, ο κ. Βίνης κατά τη διάρκεια της κατάθεσής του στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής στάθηκε ιδιαίτερα στο σκέλος των καταγγελιών, που προερχόταν από τον κ. Κατσιούλη, τον οποίο η αντιπολίτευση ζητά επανειλημμένως να καταθέσει ως μάρτυρας στην εξεταστική. Σύμφωνα με τον πρώην Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, ο κ. Κατσιούλης είχε θέσει ζητήματα ασφάλειας, τα οποία όφειλε να εξετάσει και για αυτό ζήτησε από το ΤΕΕ, τον αρμόδιο ανεξάρτητο τεχνικό σύμβουλο της Πολιτείας, ο οποίος απεφάνθη καταρρίπτοντας τις καταγγελίες.

Ο κ. Βίνης μάλιστα, διάβασε το πόρισμα του πραγματογνώμονα που κατέρριπτε κατηγορηματικά όλες τις αιτιάσεις του κ. Κατσιούλη. Η διερεύνηση των αβάσιμων, όπως αποδείχτηκε, καταγγελιών, προκάλεσε καθυστέρηση ενός έτους στην ολοκλήρωση της 717, τόνισε ο κ. Βίνης.

Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Βίνης ανέφερε ότι ο κ. Κατσιούλης είχε καταθέσει πίνακα στην Ευρωπαία Εισαγγελέα, με τον οποίο επικαλείται διαθεσιμότητα ανταλλακτικών, όταν έχουν προηγηθεί χρονικά δύο επιστολές της κατασκευάστριας Bombardier που όχι μόνο βεβαιώνουν ότι δεν υπάρχουν ανταλλακτικά διότι έχει παρέλθει η τεχνολογία αυτών των συστημάτων, αλλά και ότι δεν μπορούν να διασφαλίσουν την ασφάλεια.

Επιπλέον, ο κ. Βίνης κατέθεσε έγγραφα στην επιτροπή τα οποία αποδεικνύουν ότι ο κ Κατσιούλης είχε στήσει εταιρεία με τον πατέρα του η οποία τοποθετούσε ακριβώς αυτά τα συστήματα! Τα συστήματα δηλαδή για τα οποία δεν υπήρχαν ανταλλακτικά, σύμφωνα με την επίσημη τοποθέτηση της κατασκευάστριας εταιρείας, Bombardier, αλλά ούτε και μπορούσαν να πιστοποιηθούν από τον πάροχο δάνειας εμπειρίας, την Alstom, επειδή ήταν ξεπερασμένης τεχνολογίας!

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ την περίοδο 2019-2023, αναφέρθηκε στις τεράστιες καθυστερήσεις στην υλοποίηση της σύμβασης 717 επί σχεδόν έναν χρόνο λόγω καταγγελιών.

Είπε χαρακτηριστικά ότι όταν έγινε αποδέκτης καταγγελιών για θέματα ασφαλείας, «δεν το βάλαμε στο συρτάρι και εγώ καλοπροαίρετα θέλησα να δω τι ακριβώς συμβαίνει. Απευθυνθήκαμε στον ανεξάρτητο πραγματογνώμονα για την εξαντλητική διερεύνηση των καταγγελιών», διαβάζοντας στη συνέχεια το πόρισμα του πραγματογνώμονα που κατέρριπτε ως αβάσιμες τις αιτιάσεις, λέγοντας ότι την αμέσως επόμενη ημέρα υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση που επανεκκίνησε το μέχρι τότε «παγωμένο» έργο. Ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ επέμεινε ιδιαίτερα στο αυστηρό πλαίσιο των δημοσίων συμβάσεων, το οποίο έπρεπε να τηρηθεί απαρέγκλιτα, αλλά και στην εξέταση ζητημάτων ασφαλείας που είχαν τεθεί. «Δεν έχει χαθεί ούτε μια ημέρα προσπάθειας για την εκτέλεση της σύμβασης αυτής» είπε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς σχετικά με τις άλλες αιτίες καθυστερήσεων, ο κ. Βίνης ανέφερε ότι χάθηκαν 420 εργάσιμες ημέρες την περίοδο 2020-2023 κατά τη φάση υλοποίησης του έργου εξαιτίας της αδυναμίας του ΟΣΕ να παραχωρήσει «παράθυρα» εργασιών επί της γραμμής. Όπως είπε ο κ. Βίνης, δεν είναι ευθύνη του ΟΣΕ, ενδεχομένως υπήρχαν ελλείψεις στο προσωπικό ή υπήρχαν πιέσεις από τη Hellenic Train για την εκτέλεση των δρομολογίων, είπε. «Όταν δεν μπορεί να εκτελεστεί ένα έργο, όχι λόγω υπαιτιότητας της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά λόγω αδυναμίας του ΟΣΕ να δώσει άδεια για εργασίες για πολλούς λόγους, αυτό δεν αποτελεί υπαιτιότητα του αναδόχου. Δεν μπορεί, λοιπόν, παρά να εγκριθεί ως παράταση», επεσήμανε ο κ. Βίνης, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τη χορήγηση παρατάσεων. Αναφέρθηκε ακόμη στα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και το προσωπικό που προκάλεσαν διαδοχικά η πανδημία και η ενεργειακή κρίση.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button