Οικονομία

Αναψυκτικά: Οι νέες κινήσεις, οι επενδύσεις και η «μάχη» του καλοκαιρινού τζίρου

Η επενδυτική κινητικότητα στην εγχώρια αγορά των αναψυκτικών συνεχίζεται ενώ όσο πλησιάζουμε προς το καλοκαίρι, εντείνεται η «μάχη» για τα πάνω από 370 εκατ. ευρώ, συνολικό τζίρο του κλάδου, ετησίως.

H αγορά των αναψυκτικών στη χώρα μας σχετίζεται άμεσα με την τουριστική κίνηση καθώς κατά τους καλοκαιρινούς μήνες οι πωλήσεις παίρνουν σημαντική ώθηση από τις αφίξεις των ξένων επισκεπτών. Έτσι, παρά το γενικότερο περιβάλλον των πληθωριστικών πιέσεων που συνεχίστηκαν και το 2024, οι επιχειρήσεις «ποντάρουν» στη δυναμική του τουρισμού, που εμφανίζεται φέτος περαιτέρω ενισχυμένος ακόμη και πριν από την έναρξη της θερινής σεζόν, με στελέχη του κλάδου να κάνουν λόγο για θετικά, έως τώρα, μηνύματα σχετικά με την πορεία της κατανάλωσης.

Οι τελευταίες κινήσεις των μεγάλων «παικτών» της αγοράς

Σε επενδύσεις, αλλά και σε κινήσεις για την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου τους, όπως και της παρουσίας τους στην αγορά – ιδίως του HORECA – εστίασαν κατά κύριο λόγο οι μεγάλοι «παίκτες» του κλάδου το προηγούμενο διάστημα.

Η πιο πρόσφατη εξέλιξη, ήταν η αύξηση της μετοχικής συμμετοχής του επενδυτικού ταμείου SMERemediumCap, στην ΕΨΑ. Έτσι, περίπου έναν χρόνο μετά την αρχική επένδυσή του SMERC στη θεσσαλική βιομηχανία αναψυκτικών, η Αγριά Εμπορική ΑΕ, την οποία ελέγχει το επενδυτικό ταμείο, απέκτησε το ποσοστό της τάξεως του 25% που κατείχε έως τώρα, η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων στην εταιρεία.

Ο επικεφαλής του SMERC, κ. Νίκος Καραμούζης, δίνοντας το στίγμα της επόμενης μέρας υπογράμμισε ότι «θα στηρίξουμε τη δυναμική ανάπτυξη της ΕΨΑ, ώστε να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά». Η εταιρεία, η οποία συμπληρώνει τα 100 χρόνια παρουσίας, βρίσκεται ήδη σε φάση υλοποίησης του σχεδίου μετασχηματισμού της τόσο σε εμπορικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο παραγωγής, αλυσίδας τροφοδοσίας, οργάνωσης και ανθρώπινου δυναμικού, όπως σημείωνε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας, κ. Τάκης Πέρκιζας. Μεσοπρόθεσμος στόχος, μέσω και των επενδύσεων που υλοποιεί, αποτελεί η εδραίωσή της στις αγορές της Ελλάδας και του εξωτερικού, σύμφωνα με τον ίδιο.

Από πλευρά της, η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, η οποία έπειτα από 10 χρόνια αποφάσισε να αποεπενδύσει από την ΕΨΑ, βρίσκεται σε διαδικασία υλοποίησης ενός μεγάλου επενδυτικού προγράμματος, ύψους 100 εκ ευρώ σε βάθος πενταετίας. «Παραμένουμε προσηλωμένοι στο στρατηγικό μας σχεδιασμό για ανάπτυξη ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τη θέση μας στην αγορά» επεσήμανε σε δήλωσή του ο πρόεδρος της εταιρείας, κ. Πέτρος Σεπετάς κατά την ανακοίνωση της αποχώρησης από την ΕΨΑ, σημειώνοντας πάντως «χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι δρόμοι μας δεν θα ξανασυναντηθούν στο μέλλον».

Μέρος των επενδύσεων που «τρέχει» μέσα στην πενταετία η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, αφορά τόσο στο κομμάτι της παραγωγής με την προσθήκη νέων γραμμών αλλά και σε επενδύσεις σε κτιριακές υποδομές και logistics. Την ίδια στιγμή η εταιρεία κινείται δυναμικά και όσον αφορά στην παρουσία της στην αγορά του Ho.Re.Ca., με στόχο να φτάνει «σε κάθε γωνιά της Ελλάδας» όπως χαρακτηριστικά έχει επισημάνει η διοίκησή της.

Όσον αφορά στην Coca – Cola 3E, η οποία κατέχει και το ηγετικό μερίδιο στην αγορά των αναψυκτικών, στην παρούσα φάση, εστιάζει στην ανάπτυξη του premium Ho.Re.Ca. έχοντας ως «όχημα» το διευρυμένο 24/7 χαρτοφυλάκιό της ενώ παράλληλα συνεχίζει την ενδυνάμωση των κατηγοριών της στα αναψυκτικά. Όπως σημείωνε σε συνέντευξή του στο CNN Greece o o κ. Σταύρος Μουρελάτος, Γενικός Διευθυντής της The Coca-Cola Company για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, «θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε προϊόντα – ναυαρχίδες του χαρτοφυλακίου μας ενισχύοντάς τα με περισσότερες γεύσεις και επιλογές. Συνεχίζουμε να εστιάζουμε σε προϊόντα με λίγες ή καθόλου θερμίδες, όπως η Coca-Cola Zero και η Coca-Cola Zero Sugar-Zero Caffeine, δύο προϊόντα που ο κόσμος έχει αγαπήσει και απαντούν ουσιαστικά στις ανάγκες κάθε σύγχρονου καταναλωτή. Φέτος, εμπλουτίζουμε τις επιλογές «no sugar» που προσφέρουμε με την Fanta Orange Zero και την Sprite Zero».

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button