Στο 2,4% ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο – Οι κατηγορίες με τις μεγαλύτερες ανατιμήσεις

Στο 2,4% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Νοέμβριο, σημαντικά αυξημένος σε σχέση με το 2% του Οκτωβρίου, όπως δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, με οδηγό τις ανατιμήσεις πιέσεις σε κατηγορίες όπως η διατροφή και τα μη αλκοολούχα ποτά (2,7% ετησίως).
Ενώ διψήφιες είναι οι ανατιμήσεις σε ετήσιο επίπεδο όταν εξετάζει κανείς τα επιμέρους προϊόντα, όπως η αύξηση 13% στα κρέατα, 20,7% στον καφέ και σχεδόν 23% στα προϊόντα σοκολάτας.
Σημειώνεται πως ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2024 – Νοεμβρίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2023 – Νοεμβρίου 2024, παρουσίασε αύξηση 2,5%.
Ενώ ο εναρμονισμένος ΔΤΚ του μηνός Νοεμβρίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2024, παρουσίασε αύξηση 2,8%.
Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις
Εξετάζοντας τα στοιχεία σε ετήσιο επίπεδο, οι κατηγορίες της στέγασης, της εστίασης και της διατροφής είναι αυτές που ξεχωρίζουν.
Ειδικότερα στην ομάδα Διατροφή (+2,7%) παρατηρούνται σημαντικές ανατιμήσεις σε προϊόντα όπως: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, φρούτα (γενικά), σοκολάτες-προϊόντα σοκολάτας, προϊόντα
ζαχαροπλαστικής, καφέ.
Αν και αξίζει να σημειωθεί πως μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ελαιόλαδο, λαχανικά (γενικά), σάλτσες-καρυκεύματα.
Αύξηση 3,7% σημειώνει ο δείκτης για την Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες που σχετίζονται με το σπίτι, ηλεκτρισμό.
Ενώ, αύξηση 7,4% καταγράφεται στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
Ακόμα αυξήσεις καταγράφονται:
- στην ομάδα Εκπαίδευση (2,8%), λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός (1,7%), λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα), τσιγάρα.
- στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση (1,3%), λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.





